DO – AND – DONT

שתפו את התוכן על החברים שלכם:
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

מיכה מרום, יועץ עסקי מט"י נתניה

עשה

1. אם במהלך ניהול העסק מסתבר לך כי הניצול הממוצע של מסגרת האשראי שלך בחח"ד נמוך מ0 50% – מומלץ להקטין את המסגרת המאושרת. אל תחשוש מחריגות קטנות, זמניות ומבוקרות. בניהול נכון תחסוך הרבה כסף.

2. הגש לבנקאי שלך תוכנית עסקית שיטתית ומקיפה. פרט והדגש את תזרים המזומנים הצפוי. דע, כי רוב העסקים קורסים בגלל קשיי נזילות ולא בגלל הפסדים עסקיים.

3. הצג בפני הבנקאי שלך את דוחו"ת המע"מ. מתוכם הוא ילמד על מחזור עסקיך.

4. תכנן בעצמך את מבנה תיק האשראי – האובליגו שלך. בקש מהבנקאי את המימון המתאים לך ואל תיתן לו ליזום ביצוע המימון המתאים לו.

5. בעת הצגת מערך הביטחונות – אל תחשוף את כל הביטחונות שברשותך. אם הוא ידע על קיומם הוא ישאף לקשור גם אותם לפעילותך אתו.

6. הבנקאי רוצה להיות מעודכן ולקבל מבעל העסק מידע מפורט בזמן אמיתי. מידע שיגיע אליו באיחור, מצד שלישי מהעיתון או משמועות רק יזיק לך.

7. הבנקאי שונא להיות מופתע. אם תפתיע אותו פעם אחת, תיפגע האמינות שלך, הוא ייהפך חשדן ובכך תתפרק מערכת היחסים ביניכם.

8. אם אתה צופה חריגה – בקש הסכמתו תוך הסבר לסיבה ולסיכויים לחיסולה.

9. ביטול שיקים והרשאות לחיוב החשבון מהווה עבור הבנקאי אור אדום. עדכן אותו והסבר צעדיך.

10. הבנק עוקב אחריך ובודק אותך כל הזמן. גם אתה צריך לפקוח עין עליו. בדוק דפי חשבון, בקש הסבר, הצלב מידע עם בנק אחר.

11. שמור על מערכת יחסים טובה עם המנהל ועם הפקידות הזוטרה. פקיד זוטר יכול לעזור רבות, כמו גם לעכב, ולהזיק.

12. אפשר ורצוי להתמקח עם הבנק על גובה הריבית והעמלות, כדאי לזכור כי ההבדלים לא מהותיים וצריך לבחון את התועלות הנוספות הצומחות לך מעבודה עם אותו בנק.

13. כל סיכום עם הבנק, כדאי שיונצח בכתובים. שמור עותק מכל מסמך.

14. אל תהסס להתייעץ עם יועץ, רו"ח, עו"ד. זה יחסוך לך הרבה כסף ועגמת נפש ממהלכים שגויים.

15. אם הבנקאי מאמין בעסק שלך – הוא יפעל כדי לעזור לך ולהיבנות מהצלחתך. אם אינו מאמין – הוא לא יתאמץ.
עשה הכל כדי שיאמין.

16. הבנק הוא, בין השאר, "כלב שמירה" שלך. הקשב לו והתחשב בעצותיו.

אל תעשה

1. אל תחתום על מסמך שלא קראת ולא הבנת תוכנו. שים לב לפרטים המשתנים שהוכנסו לכבודך. (בהדפסת מסוף או ביד).

2. אל תפתיע את הבנקאי שלך, זה יהפוך אותו לעויין.

3. אל תפגע במוניטין הבנקאי שלך. חוות הדעת של הבנקאי הנוכחי שלך עלולה לחסום בפניך נתיבי מימון אלטרנטיביים.

4. אל תשנה התנהגותך, סגנון ותדירות פעילותך בבנק גם אם נקלעת לקושי או בעיה.

5. אל תתחמק משיחת טלפון עם מנהל הסניף. עדיף שתיזום אתה – בכל מצב.

6. אל תזניח ואל תנקוט בשיטת "סמוך – יהיה בסדר". בקש הגדלה של מסגרת האשראי או הלוואה לפריסה.

7. אל תחזיק חשבונות מיותרים לא פעילים. זה עולה כסף.

8. אל תעמיד בטחונות אישיים אלא אם זה הכרחי ואין מוצא אחר.

9. אל תקבל דיווחים ותדפיסים כמובן מאליו. שאל, בקש הסבר, בקש הפחתה בחיובים או ביטולם.

5/5
סגירת תפריט