תכל'ס – שיווק לעסק קטן

שתפו את התוכן על החברים שלכם:
Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

כותב המאמר- משה הרשקו, חונך עסקי מט"י נתניה, שיווק ומכירות,
WWW.4WARD,CO.IL

ברצוני לסקור בקצרה את אפיקי השיווק המתאימים ביותר לדעתי ,לעסקים קטנים שתקציב השיווק שלהם קטן מאד.

אפיק 1 – האינטרנט:

פעילות אקטיבית, מתוכננת ומדויקת, תוך שימוש חכם ועקבי במדיות החדשות תביא להישגים שיווקיים, ליצירת חיבורים עסקיים והרחבת האפשרויות העסקיות שיתורגמו להצלחות כלכליות.

הקמת אתר אינטרנט :

לפני שתקימו אתר, חשוב שתשאלו – לאיזו מטרה הוא קם ? תדמיתי? מכירתי? אינפורמטיבי? השקיעו בכתיבה שיווקית ובכתיבה לפי הכללים של גוגל. זכרו – אתם צריכים להוביל את הגולש לאן שתרצו ולכן האתר צריך להיות ממוקד ולא עמוס.

קדמו את האתר שלכם באופן מהיר ע"י קישורים ממומנים ולטווח הרחוק בצורה אורגנית.

מומלץ להקים כשלב ביניים עד שהאתר עולה, דף נחיתה שיחשוף את המוצר/שרות שלכם ויניע את הגולשים לרצות לקבל מידע נוסף ממכם. רצוי ללוות את דף הנחיתה במסע פרסום אפקטיבי באמצעות קישורים ממומנים (חשיפה מהירה וממוקדת) .

זכרו אתר לא מקודם = חנות סגורה בקניון !

קידום כללי ברשת :

· אם עדיין לא הצטרפתם, זה הזמן להצטרף לרשתות חברתיות כמו קפה דה מרקר, LINKDIN ועוד. הקפידו על: פתיחת כרטיס אישי/מקצועי מותאם לעסק שלכם, העלאת תמונה המותאמת לתדמית שלכם, הקפידו על עדכניות ונסו ליצור קשרים חברתיים ומאגר חברים עסקיים גדול ככל שניתן.

· הצטרפו לקהילות חברתיות רלוונטיות לתחום העיסוק שלכם

· כתבו מאמרים מקצועיים, כתבו בלוגיםוהגיבו לבלוגים של אחרים. הקפיד לחתום בשימכם והוסיפו את פרטי העסק שלכם ולינק לאתר שלכם.

· הירשמו לאתרים המספקים תשובות לשאלות (אתר SHELOT למשל …) הגיבו בתשובות מקצועיות לשאלות בפורומים שונים בתחום עיסוקכם והתמחותכם.

נתיבי פעולה אלו דורשים התמדה והשקעה רבה אך הם דרך מעולה לייצר חשיפה טובה ולא יקרה לעסק שלכם, ולאורך זמן גם ייצרו לכם פניות מלקוחות ובקשות לשיתופי פעולה.

כמובן שיש את FACEBOOK שמהווה היום כלי שיווקי מעולה, אעסוק בזה בהרחבה בפעם אחר.

חשבתם שזהו?? ממש לא !!הגיע הזמן לצאת החוצה !

אפיק 2 – נטוורקינג

נטוורקינג היא גישה שיווקית העושה שימוש במפגשים חברתיים של אנשי עסקים ובעלי עסקים מרקעים שונים, למטרת יצירת רשתות חברתיות העשויות להוביל לשיתופי פעולה והזדמנויות עסקיות

עקרון ההצלחה של הנטוורקינג:

כולנו אוהבים לקבל המלצות על שירותים שאנשים אחרים כבר התנסו בהם ו/או לפנות למקבל שירות שמישהו מחברינו כבר מכיר אותו ויש קשר ראשוני עקיף .

"שלומי הפנה אותי אליך… הוא מסר לך ד"ש" – משפט שכבר פותח דלתות ושובר חסמים.

ככל שהשרשרת תהיה גדולה יותר- כך יגדל מעגל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם- הרשת עובדת גם כשאנשים ישנים…

על מנת לעשות צעדים ראשונים בתחום נסו:

· להצטרף לאחת מקבוצות הקרובות למקום עיסוקכם.

· לעסוק בפעילות התנדבותית בתחום עיסוקכם (אם זה גם בא מהלב כמובן …).

· להגיע לכנסים מקצועיים.

מדובר בעבודה לא פשוטה אבל לאורך זמן היא יכולה להניב פירות !

אפיק 3 – חשיפה מקומית

פעלו באזור הקרוב לכם, בהתאם לטיב העסק שלכם והיכן שהלקוחות שלכם נמצאים.

· תנו חסות לאירועים מקומיים

· תהיו מעורבים בקהילה

· תדאגו לנפק כתבות תדמית שיופיעו בעיתונות המקומית על מנת לייצר יחסי ציבור לעסק שלכם

· תייצרו קשרים עם עסקים אחרים בסביבתכם ותנסו לייצר איתם שיתופי פעולהלסיכום ברצוני לתת לכם מספר טיפים ישימים לשיווק ללא עלות כספית :

פתחו כרטיס ברשת חברתית ותתחיל לנהל אותו

פרסמו בכל האינדקסים החינמיים

התחילו להשתתף בפורום מקצועי אחד לפחות

שלחו מיילים לכל החברים/מכירים שלכם עם מבצע מעניין בהקשר של המוצר/שרות שלכם. תנסו להניע אותם לפעולה…

צרו ללקוחות שלכם מועדון לקוחות ותעבירו אליה מבצעים שונים, הטבות ועוד.

צרו שיתופי פעולה עם עסקים קרובים אליכם

לכו לכנסים מקצועיים בחינם וצור קשר

5/5
סגירת תפריט