תוכנית עסקית

שתפו את התוכן על החברים שלכם:
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
תוכנית עסקית מקצועית היא כלי עבודה חיוני בעת הקמת עסק או הרחבת עסק כדי להגיע לתוצאות תוך ביצוע תהליך של תכנון ובדיקות חיוניות לעסק.
תוכנית עסקית תסייע לבחון את הפעילות העסקית, תגדיר את החזון של העסק, תשמש לגיוס הלוואות או משקיעים ותכין את העסק להתמודדות משופרת בסביבה עסקית תחרותית.
תוכנית עסקית תשפר את ביצועי העסק ותתרום בנקודות הבאות:
  • בניית דרך להצלחה.
  • גיבוש שיטתי ומסודר של הרעיונות העסקיים.
  • התמודדות עם בעיות ההווה ועם בעיות העשויות להתעורר בעתיד.
  • הצגה "נכונה" ומתאימה של העסק בפני גורמים עסקיים שונים: משקיעים, שותפים ועובדים בכירים.
מתי צריך תוכנית עסקית?
  • כשמתכננים להקים עסק.
  • כשמרחיבים פעילות בעסק קיים.
  • כשהעסק עובר תהליך חדשנות או רה-ארגון.
  • כשצריך לגייס מימון, משקיע או שותף.
  • כשקונים או מוכרים עסק.
מה כוללת תוכנית עסקית?
  • חזון היזם.
  • נתונים על השוק של המוצר או השירות.
  • נתונים על הלקוחות.
  • מה ההזדמנות הקיימת בשוק.
  • מי המתחרים והחסמים הקיימים בשוק.
  • עוצמות וחולשות של העסק, היזם, המוצר.
  • מה הגישה השיווקית.
  • תכנית פיננסית (איך מרויחים כסף?).
  • הגדרת מטרות ויעדים כמותיים.
  • ערך נוכחי והחזר השקעה.
האם חייבים להכין תוכנית עסקית?
לא! אבל!
תהליך תכנון מפורט יסייע לצמצם את אי הוודאות ולהגדיל את סיכויי ההצלחה של המיזם והעסק.
בנוסף, התהליך הכרוך בהכנת תוכנית עסקית מכניס את היזם לבדיקה מעמיקה של הגורמים המשפיעים על העסק ומחייבים התמודדות עם קשיים ושאלות הצצות בשלבי התכנון. תהליך מקדים של תכנון יסייע להוציא את הרעיון מהכח אל הפועל ביתר קלות.
תוכנית עסקית – ראשי פרקים
  1. תקציר מנהלים – הקדמה
  2. תאור הרעיון העסקי
  3. ההזדמנות העסקית
  4. תאור הענף והתחרות
  5. תאור השוק
  6. האסטרטגיה העסקית
  7. תמהיל השיווק
  8. תפעול
  9. הצוות וההנהלה
  10. תחזית פיננסית
שירותים נוספים בתהליך הקמת עסק, ניהול עסק, הרחבת עסק:
  • ייעוץ עסקי – ליזמים ובעלי עסקים בראשית דרכם, העומדים בפני הקמת עסק. במסגרת הייעוץ מבוצעת בחינת הרעיון העסקי עם מומחה לפיתוח עסקי.
  • בדיקת כדאיות כלכלית – אבחון הפוטנציאל העסקי והריווחיות של העסק ומתן כלים לקביעת המשך הפעילות.
  • תכנון פיננסי – בחינת מרכזי ההכנסה בעסק ומרכיבי ההוצאה כדי להגדיל את הרווח.
  • בניית תזרים מזומנים – לתפעול השוטף של העסק.
  • בניית תוכנית עסקית – כלי עבודה בידי היזם/בעל העסק לניהול העסק, גיוס הלוואה או משקיע.
  • בניית תוכנית שיווק – הגעה ללקוחות פוטנציאלים ויצירת זרם הכנסות לעסק.
5/5
סגירת תפריט