רשת הבטחון לאתר שלך – רשתות חברתיות עסקיות

שתפו את התוכן על החברים שלכם:
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

עדי קרדונצ'יק מידענית, מתוך עצמאי בשטח"דבר רחוק – תרגיש קרוב"עד לא מזמן חיינו בעולם האינטרנט, בו הגולש יכול היה רק לצפות בתכנים שהועלו לאתרים השונים על ידי מנהלי האתרים ותורמי תוכן מקצועיים, מבלי להיות שותף בהם.
כיום, אנו חיים בעולם הווב 2.0 ופני הדברים השתנו. הווב 2.0 הוא עולם האינטרנט שלנו המורכב מאתרים המספקים פלטפורמה טכנולוגית ליצירה ושיתוף של תכנים, בעיקר על ידי הגולשים עצמם. כלומר, על ידי שימוש בפלטפורמה זו של הווב 2.0, הגולשים יכולים ליצור תכנים, לחפש תכנים ממקורות שונים ולשתף בתכנים אלו גולשים אחרים ומשמעות הדבר שאנו מדברים על רשתות חברתיות עסקיות.
כבר הבנו שעולם האינטרנט הוא עולם "חוצה גבולות", עולם בו הגולש יכול לחשוף ולהיחשף למידע וידע רב בכל תחום שיחפוץ, עולם בו יכול הגולש לדמיין שהוא נמצא "כאן ועכשיו" במקום בו הוא משתוקק להיות, עולם בו יכול הגולש לתקשר עם כל אדם שמעניין אותו, או בקיצור: "דבר רחוק- תרגיש קרוב" ברשת האינטרנט.מהי רשת חברתית ומהם יתרונותיה?
רשת חברתית עסקית הינה קבוצת אנשים שמתקיים ביניהם קשר. למשל, בעלי עסקים בעלי עניין משותף בתחום או נושא מסוים. הרשת מהווה עבורם כמעין חדר ישיבות גדול בו יכולים החברים להתייעץ ולהחליף מידע ביניהם בעניינים עסקיים ללא מגבלות מרחק, זמן או מקום ויחד עם זאת ליצור קשרים עם כל אחד ללא צורך בתיווך.דוגמאות לרשתות חברתיות עסקיות
קפה דה מרקר – רשת חברתית עסקית ישראלית עם דגש על אינטראקציה חברתית והיכרויות.
hook – רשת חברתית עסקית חדשה עם ממשקים נוחים ויעילים. לחברים ב- hook קיימת האפשרות להשתמש ברשת הקשרים שלהם בחייהם המקצועיים והאישיים במהירות ובקלות.

facebook – הרשת החברתית העסקית שתפסה את התאוצה הרבה ביותר בחודשים האחרונים. גולשים משתמשים ברשת זו ככלי עסקי וחברתי. מי שיעשה שימוש נכון ויעיל ברשת זו, קרוב לוודאי שיאריך את המשכיותו ברשת.

linkedin – רשת שבה, מעבר ליצירת קשרים עסקיים, ניתן לאתר "מוחות" ולהתייעץ עם מומחים מובילים.

myspace – רשת אשר עוזרת, בעיקר, בשיווק לצעירים ובאיתור טרנדים.

smallworld – הרשת הנחשקת של העשירים והמצליחים. אקסקלוסיבית ומפולחת היטב.
מה הן האפשרויות העסקיות הטמונות בשימוש ברשתות חברתיות עסקיות?

רשתות חברתיות עסקיות מאפשרות לבעל העסק הפועל בהן לקדם את עסקיו על ידי פרסום מאמרים בתחום עיסוקו בתוך האתר, העלאת תמונות או סרטוני וידאו, השתתפות פעילה בפורומים, יצירת בלוגים והעלאת קישורים.
יתרונות נוספים שבעל עסק יכול להפיק משימוש ברשתות חברתיות עסקיות:
* איתור הזדמנויות עסקיות
* איתור פרילנסרים לעבודות מיקור חוץ
* איתור אנשים בעלי קשרים עסקיים פוטנציאליים.
* איתור עובדים לצורך גיוסם.
"החוקים" שכדאי לאמץ על מנת למנף את העסק דרך הרשת החברתית העסקית
* רושם ראשוני קובע! עשו הכל בזהירות וברגישות, היו אמינים, ישרים וגלויים באשר למטרותיכם.
* הרשת נועדה לשיתוף ומי שמבין זאת – ירוויח. לכן, עזרו, תרמו ועשו למען האחרים. העשייה המשותפת תתרום לקשר ולאמון.
* אל תנסו למכור. להיפך, ספרו ושתפו בחוויות, תנו תחושה של הקשבה לקורא, לצרכיו ולדעותיו.
* הטוקבקים הם החלק השימושי ביותר, אם יודעים להשתמש בהם. קראו, הפנימו ולמדו מהטוקבקים מה תוכלו לשפר.

טיפים: כיצד ליצור פופולאריות טובה ב- facebook?

– תנו תיאור קצר על עצמכם שיהיה שנון ומשווק.
– הוסיפו תמונה "מוכרת" שלכם.
– כשאתם מגיבים לחבריכם, תנו תגובות נלהבות, לפעמים משעשעות, ויחד עם זאת – מעוררות עניין.
– אל תציפו את חבריכם ברשת בשטויות.
– כאשר אתם מבקשים קשר עם חברים, הציגו נכון את התשובה לשאלה מדוע כדאי להיות חברים שלכם.
ההמלצה שלי היא כמובן להירשם לכל הרשתות החברתיות העסקיות, המוכרות לנו, ולהשקיע את הזמן, המשאבים והמאמצים בהן. אך יחד עם זאת חשוב להבין ולהכיר בעובדה, כי בחירת הרשת החברתית העסקית הנכונה היא מלאכה לא פשוטה, שכן לכל רשת היתרונות והחסרונות שלה.

5/5
סגירת תפריט