פָתח, זָרק או שָלח? יעילות קמפיינים פרסומיים באינטרנט

שתפו את התוכן על החברים שלכם:
Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

מייק דרנל הוא מנהל קריאייטיב ב-oleh.com
ויועץ לשיווק באינטרנט ובניית אתרים מתוך עצמאי בשטחאומדן הצלחת קמפיין – מה הבעיה? בקרה של קמפיינים פרסומיים במדיה מסורתית כמו רדיו, טלוויזיה או עיתונות, היא בעייתית משום שמרבית אמצעי המדיה המסורתיים אינם מסוגלים לתת אינדיקציות ברורות לגבי החשיפה וההשפעה שיש להם על צרכנים. האופציות הקיימות למעקב הן מוגבלות ביותר ומרביתן נמצאות הרחק מחוץ לטווח האמצעים העומדים לרשותו של העצמאי, בעל העסק הקטן, אשר לו נותרות לרוב האופציות הבאות:
– לתת אמון בנתונים המתקבלים ממשרד הפרסום – מידע זה יהיה בהגדרה בלתי אובייקטיבי.
– לתשאל לקוחות ולנסות להבין כיצד שמעו על העסק – שיטה זו איננה נוחה ליצירת תמונה מדויקת ומחייבת רמת תקשורת גבוהה עם הלקוח, שאיננה מתאימה תמיד לכל סוג של עסק.
– הדפסה ומעקב אחר קופונים ממוספרים – שיטה מצוינת, אך רק מיעוט מקרב הצרכנים בארץ טורחים להשתמש בקופונים.
אלו רק חלק מהקשיים בבקרת קמפיין פרסומי במדיה המסורתית. מה קורה לעומת זאת בעולם האינטרנטי?כלים אינטרנטיים לאומדן הצלחת קמפיין פרסומי
למרות שלרוב איננו מודעים לעניין, כל פעם שאנו לוחצים על קישור באימייל או באתר אינטרנט, אנו יוצרים רשומה שמאפשרת לצד שלישי ללמוד משהו אודות ההתנהגות שלנו. קיימות היום מגוון פלטפורמות שמסוגלות לאסוף ולעבד את המידע הזה ולייצר ממנו דוחות מפורטים ביותר אודות החשיפה ואופן ההתייחסות שלנו לאי-מייל או לאתר, עבור הבעלים שלו.מידע אודות התנהגות גולשים באתר
במידה ויש לך אתר אינטרנט, בודאי תרצה לעקוב אחר התנהגות הגולשים באתר שלך. לשם כך תוכל להשתמש ב – Google Analytics זהו אחד הכלים השימושיים והטובים ביותר למעקב ולקבלת מידע אובייקטיבי ומדויק אודות התנהגות של גולשים באתרי האינטרנט. הוא מגיע מבית גוגל והבשורה הטובה היא שהוא חינמי!
Google Analytics מאפשר לכם לברר:
• כמה גולשים מגיעים לאתרכם
• מהם המאפיינים של הגולשים המגיעים לאתר
• מהיכן מגיעים גולשים לאתר שלכם וכיצד הם מוצאים אותו
• מהם התכנים הפופולאריים והבלתי פופולאריים באתרכם – לאלו עמודים ניגשים יותר או באילו שוהים יותר זמן
השילוב של Google Analytics באתרכם איננה כרוכה בתשלום אך מחייבת יכולת עריכה בסיסית של קוד העמודים באתר.
ומה אם אין לי אתר? ומה אם אני רוצה להגיע ללקוחותיי ולא רק לחכות שהם יגיעו לאתר שלי?
העובדה שטרם הספקת לבנות אתר באינטרנט לעסק שלך לא צריכה למנוע ממך לשווק את העסק. האינטרנט מציע היום מגוון אפשרויות להוצאת מיילים פרסומיים ללקוחותייך ולעקוב אחר הצלחתו – כמה פתחו אותו? כמה שלחו אותו הלאה וכד'.
אחת האפשרויות האלה מציעה תוכנת Reader Impact – Email Marketing Tracking .
חברת ReaderImpact מתמחה במתן פתרונות לשיווק ופרסום באמצעות אי-מייל מורשה (אימייל אליו הנמען נרשם מראש, להבדיל מספאם/דואר זבל הנשלח ללא אישור הנמען).
Reader Impact מאפשרת לכם לייצר, לשלוח, ולנהל מעקב אחר קמפיינים של פרסום באמצעות האימייל. המערכת מאפשרת לכם לבדוק:
• כמה מהמיילים ששלחתם הגיעו לנמען
• כמה מהמיילים ששלחתם נקראו
• האם הנמען לחץ על קישור בגוף המייל.
• האם הנמען שלח את המייל למכותבים שלו (Forwarding).
השירות ניתן בתשלום אך ניתן להירשם לחשבון חינמי התקף ל-30 יום על מנת להתרשם מהמערכת. בתקופה זו אף ניתן לקבל תמיכה טלפונית במידה וזו דרושה.

ומה הלאה?
כלים בתחום הבקרה, הסטטיסטיקה ואומדן ההצלחה ברשת נמצאים בתנופת פיתוח אדירה. תנופת פיתוח זו מונעת על ידי היתרונות הכלכליים הברורים שכלים אלה מעניקים לעסקים בבואם לבחון את הכדאיות של ערוצי פרסום שונים. התחום מתאפיין בדינמיות רבה וקשה לחזות לאן וכיצד הוא יתפתח, אך אחת המגמות המעניינות הקיימות כיום עוסקת בפישוט המידע המתקבל מפלטפורמות קיימות, כך שיהיה נהיר יותר וקל יותר לשימוש על ידי הדיוטות.
דוגמה לפרויקט כזה, המציג את המידע של Google Analytics באפליקציית דסקטופ, הבאתי בבלוג "דברו של שוורץ" לפני מספר שבועות.

5/5
סגירת תפריט