עשר המכות של בעלי עסקים

שתפו את התוכן על החברים שלכם:
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

המאמר מוגש בחסות מט"י נתניה

1. מכה: עבודה בלי תכנית עבודה מסודרת – בעלי עסקים רבים נוטים להישאב אל השגרה ולעבוד בצורה של "כיבוי שריפות".
פתרון: הקדישו זמן לבניית תכנית עבודה מסודרת בתחילת כל חודש, הציבו מטרות ויעדים ריאלים לטווח הקצר והארוך.
2. מכה: מרדף אחרי לקוחות חדשים והזנחת הקיימים- הבאת לקוחות אחד אחד עם שיחות מכירה ארוכות אשר שואבות אנרגייה רבה מבעל העסק.
פתרון: יצירת תהליך שיווק ומכירה אשר מגיע לקהל היעד של העסק בצורה אוטומטית ככל האפשר (לדוגמא מדיה חברתית), ניהול מאגר לקוחות ושמירה על מאגר לקוחות חוזרים ונאמנים (לדוגמא באמצעות מערכות דיוור).
3. מכה: תמחור שגוי של מוצרים ושירותים – פעמים רבות בעלי עסקים נתקלים במתן שירות "חינם" על חשבונם ללקוחות.
פתרון: הגדירו מראש ללקוחות מה כלול ומה לא כלול במחיר, תמחרו את המוצר כך שתגיעו לרווחים. זכרו! לא תמיד להיות הכי זול בהכרח אומר להיות המוביל בשוק.
4. מכה:ריבוי תפקידים ומשימות ודחיית משימות "לא נעימות" – בעסקים קטנים בעל העסק מבצע את מרבית התפקידים בעצמו.
פתרון: בצעו את המשימות ה"לא נעימות" מוקדם ככל האפשר במהלך היום לפני שנשאבתם לשגרה. או הגדירו בלו"ז היומי זמן מוגדר לטיפול במשימות אלה.
5. מכה: מחסור ביתרון יחסי – לעיתים הלקוח מחפש לווא דווקא את המוצר הזול ביותר, אלא את הערך המוסף שהוא יקבל.
פתרון: מצאו את הדבר הייחודי של העסק שלכם, והדגישו אותו בפני הלקוחות (שימו לב: מקצועיות,שירות וניסיון כל אחד יכול להציע…)
6. מכה: גישת "קודם ארוויח אח"כ אשקיע" – בעלי עסקים רבים אומרים לעצמם, ולסביבה "קודם כל אראה הכנסות ואז אשקיע". השאלה המתבקשת היא האם ניתן להרוויח אם לא משקיעים? הכוונה היא גם להשקעה של זמן ומאמץ בתחום מסוים.
פתרון: ניהול כלכלי של העסק, במקום התנהלות. יש לתכנן את ההשקעות בעסק, לראות מה הם הפרויקטים שיניבו את ההחזר המשמעותי ביותר ולעשות אותם בצורה הטובה ביותר, לדוגמה: להשקיע X ש"ח ברבעון מסוים על מנת להגדיל את המכירות ברבעון הבא.
7. מכה: טשטוש הגבולות בין החיים הפרטיים לעסק
פתרון: הגדירו מראש את שעות העבודה שלכם ואת שעות הפנאי.
8. מכה: חוסר אפיון קהל יעד ופנייה לקהל רחב מדיי (הן במדיה והן מחוץ לה)
פתרון: אפיון קהל היעד הוא הדבר הראשון שיש לעשות. האם הקהל שלך נמצא בזירה זו או אחרת, מה טווח הגילאים, מקום גיאוגרפי, תחומי עניין, מה הקהל שאליו הכי רלוונטי עבורכם?
9. מכה: תסכול, שעמום, שגרה ומיצוי – בעלי עסקים רבים נשאבים לשגרה ומהר מאוד מגיעים לתחושת מיצוי של העסק הבאה לידי ביטוי במוטיבציה ירודה וביצועים נמוכים יותר של העסק.
פתרון: נסו לרענן ולחדש מוצרים, צאו להכשרות מקצועיות, חשבו על מטרות ויעדים חדשים שיתנו לכם מוטיבציה מחודשת.
10. מכה: מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי ושאר הרשויות
פתרון: רכזו את כל הטיפול ברשויות, צרו תיקיות מסודרות לכל הדיווחים והיעזרו כמה שניתן ברואה החשבון שלכם

5/5
סגירת תפריט