מכתב מושקע והלקוח – שלך! כיצד לכתוב מכתב מכירות מנצח

שתפו את התוכן על החברים שלכם:
Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

על פי כתבה מה- Entrepreneur מתוך עצמאי בשטח

נראה שכל העולם עבר לדואר אלקטרוני ועוד מעט כבר לא נראה שום נייר אך כשזה מגיע למכירות ובמיוחד למכירות ללקוחות קבועים וספציפיים – האי-מייל נראה זול ומסחרי מדי והוא הופך לגורם מרתיע. בתחום זה אנו רואים חזרה איטית לכיוון הדיוור הישיר בדואר. כן, בדואר !!כמובן שגם בתחום הפרסום הישיר נוכל למצוא דואר זבל. זה מופיע בדמות ברושורים מבריקים בתאי הדואר או ניירות צבעוניים תפוסים במגבי החלון הקדמי שבמכוניותינו. אז כיצד לכתוב מכתב מכירות יעיל וממוקד ולא דואר זבל?
הדיוור הישיר שיביא לך את התועלת הרבה ביותר הוא מכתב מכירות אישי שצריך להיעשות לקהל לקוחות ממוקד, עם פניה אישית בשמו של הלקוח אשר מגיע ישירות לתא הדואר שלו או לסף דלתו.על מנת שאותו מכתב לא יושלך מיד לפח יחד עם אחיו הנוצצים וההמוניים ואף יעזור לך לקדם את מכירות העסק, מומלץ לפעול על פי העצות הבאות:פנייה אישית – כדי להבדיל את מכתבך משאר הברושורים המסחריים בתיבות הדואר, עליך לשלוח מכתב אישי עם פניה ללקוח בשמו. תוכל להשיג רשימת לקוחות ממקורות שונים, אם זה לבתי עסק רלוונטים ואם ללקוחות פרטיים באזור גיאוגרפי מסויים.

אל תזנח את לקוחותיך הקבועים – ללקוחותיך הקבועים מגיע מכתב אישי במיוחד. במסד הנתונים שלך ודאי תוכל למצוא פרטים אודות כל לקוח והיסטוריית הקניות שלו. כפי ששמת לב, כבר עברו שישה חודשים מאז שלקוח מסוים היה כאן, ייתכן שהגיע הזמן למכתב געגועים ידידותי עם הצעה מיוחדת ללקוח זה.

תועלת ולא רק פרסומת – פרסומות רבות נזרקות לפח ונשכחות רגע אחרי שקראו אותן אך אחרות – שיש בהן תועלת לקורא – יכולות להישאר תלויות על דלת המקרר או על לוח המודעות במשך שנים. עסק לתיקוני מחשבים יכול לצרף למכתבו 5 עצות לתחזוקה נכונה של המחשב האישי, מסעדה תוכל להוסיף מתכון מעולה מפי השף וחנות בגדים תוכל לספק צרור עצות להתאמת הלבוש. הטיפים הקטנים האלה יעזרו למכתבך להגיע ללוח המודעות של לקוחותיך ואף להישאר שם לזמן רב.

להסתכל על הקנקן ולא רק על תוכנו – רבים מעצבים את מכתב המכירות ממחשבם האישי ומדפיסים אותו מהמדפסת הביתית על דפים צבעוניים – פתרון זול אך לא מאוד יעיל אם אתה רוצה שמכתבך יבלוט מבין עשרות המכתבים המופיעים יום יום בתיבות הדואר. מכתב בולט ומכובד מבחינה חזותית, במעטפה יפה, אולי יעלה יותר, אך גם יש יותר סיכוי שהלקוח שלך יבחר לקרוא אותו ראשון, לפני שימאס לו לעבור על כל הערימה.

כותרת מושכת – מצא כותרת שתסקרן את הקורא ותגרום לו לרצות להמשיך לקרוא. "הגיעו לארץ שואבי אבק חדשים" לא ממש מעניין אותי, אבל "פטר את העוזרת!" או "הבית שלך מעולם לא היה כל כך נקי בכל כך מעט זמן" כבר גורם לי לרצות לקרוא על זה עוד.
בנה אמון – הלקוח הוקסם מהמעטפה המיוחדת ופתח את מכתבך. כעת, תוכל לחזק את התעניינותו ואמונו על ידי הוספת המלצות חמות של שותפים עסקיים או של לקוחות קודמים. סיפור הצלחה או מקרה לדוגמא שידגיש כמה אתה אמין / שימושי / נותן שירות אישי, יהיה אמין יותר ועדיף על הכרזות כלליות כגון "הזול בעיר", "היחיד שנותן 30 פונקציות" .

דגש על התועלת ולא על המוצר – תוכל להציג מוצר או שירות מסויים שאתה מוכר אך חשוב מכך להציג את התועלת שאותו מוצר או שירות יתנו ללקוח. אם אתה רואה חשבון, הלקוח צריך לדעת מה ייצא לו מזה שאתה משתמש בתוכנות הכי מתקדמות וחדישות להנהלת חשבונות. עליך לזכור שאת הלקוח מעניינים רק צרכיו ורצונותיו ולא כיצד להגדיל את חשבון הבנק שלך.

קריאה לפעולה מלווה בתמריץ. לא מספיק לכתוב על יתרונות המוצר או על התועלת ללקוח. עכשיו צריך לגרום לו להקיש את מספר הטלפון ולהזמין אחד כזה.תוכל לעשות זאת על ידי קריאה לפעולה כמו : "התקשרו לעסק (03-5555555) לפני יום ו', 30 לינואר". מומלץ כמובן, ללוות את הקריאה בתמריץ מסויים בדמות הנחה או הצעה מיוחדת כמו: "כל המביא מכתב זה למסעדה בשבוע הקרוב (15.1 – 22.1) יקבל כוס יין חינם"

קשר ארוך טווח – המטרה העיקרית שלנו היא לפתח קשר ארוך טווח עם לקוחותינו ולא רק ללחוץ עליהם לצורך מכירה אחת מוזלת, לכן, אל תדגיש במכתב יתר על המידה מוצר או שירות מסויים שנמצאים עכשיו במכירת חיסול אלא השתמש במכתב כדי לברר אם ביכולתך לעזור ללקוח בבעיות שונות בתחום עיסוקך או לענות על צרכיו. נסה לבנות קשר שיימשך גם בעתיד.

5/5
סגירת תפריט