המאמר מוגש בחסות מט"י נתניה

טיפים ושיקולים להקמת אתר וקידומו

כותבת המאמר – חנה שמשי, יועצת מט"י נתניה

כמעט כל אחד מהעסקים הקטנים אותם אני מלווה מתמודד עם הצורך להקים אתר, לתחזקו או לקדמו ולשווקו באינטרנט. כתבה זו נועדה להציג שיקולים עיקריים וטיפים מעשיים בהקשר הקמת האתר וקידומו:

1. אם אתם שוקלים כיום להקים אתר חדש, בחרו באתר ניהול תוכן. המשמעות הינה שהאתר "יושב" אצלכם ואתם יכולים להחיל בו שינויים לפי הצורך. מערכות ניהול התוכן כיום הן מאוד ידידותיות ומניסיוני אין בעל עסק קטן שלא יוכל להתמודד עם הנושא.
2. התאימו את האתר למידה בה אתם יכולים להיות מעורבים בניהולו. ציינתי כבר שניהול אתרי האינטרנט כיום הינו פשוט, מיידי ונוח. יחד עם זאת, אם הזיקה שלכם למחשב אינה מובהקת ואתם אינכם "חיות" טכנולוגיות, לא יהיה נכון עבורכם להקים אתר הכולל תכנים מתחלפים כגון מאמרים, פורומים, מבצעים וכדומה. תכנים אלו יחייבו אתכם להשקיע מספר שעות מידי שבוע בתחזוקת האתר ואם אין בעסק מישהו שיכול להירתם לנושא, ותרו עליו.
3. בניגוד לאמור לעיל, אם אתם נמנים על הבודדים שהינם חיות טכנולוגיות- לכו על אופציה זו. אתרים עם תכנים דינמיים המתוחזקים באופן מקצועי, הינם אתרים הניתנים לקידום אורגני אפקטיבי בגוגל.
4. אל תקימו פורום אם יש סיכון שגולש שיכנס אליו, יתקל בהודעה אחרונה שנשלחה לפני מספר חודשים. הנזק עלול להיות רב מהתועלת במקרה זה.
5. אתר העסק לא צריך להיות "יפה" אלא נכון. כשאני אומרת נכון הכוונה שלי לאתר פונקציונאלי עבור הגולש, שההתמצאות בו מהירה וברורה, אתר שהטקסטים הכתובים בו שיווקיים ומתייחסים למילות המפתח הרלוונטיות עבור העסק וכן שהצבעוניות שלו מתאימה לתכנים של העסק.
6. העדיפו לשלב באתר תמונות של אנשים בסיטואציות חיוביות החווים את התוצאות והתועלות של העסק שלכם.
7. בחרו בגודל פונט בהתאם לקהל היעד של העסק. מבוגרים מתקשים לקרוא אותיות בגודל פונט 9.
8. אתר ללא קידום ושיווק באינטרנט הינו כרטיס ביקור ותו לא. אם אתם רוצים שאתר העסק שלכם ייצר פניות של לקוחות פוטנציאליים יש לשווקו.
9. אני ממליצה בעיקר על מסלול הקישורים הממומנים בגוגל. אלו מייצרים פניות לעסק, בתקציבים סבירים. כיום עבור מרבית העסקים הקטנים תקציב של 500-1,000 ₪ מהווה תקציב אפקטיבי לקידום בגוגל. יש לי ניסיון עם עשרות לקוחות אותם הדרכתי וליוויתי כיצד לבצע את הקידום בצורה עצמאית וכמנוף ליצירת לקוחות והכנסות לעסק.
10. אם אתם אנשי כתיבה, הקימו בלוג וצרו חיבור שלו עם אתר העסק. כתיבת פוסטים (מאמרים / כתבות) הינה כלי אפקטיבי לשיווק העסק שלכם באינטרנט.