המאמר מוגש בחסות מט"י נתניה

הקניון העולמי עובד גם בשבילי, מסחר ב eBay

הדרך אל eBay רצופה מכשוליםהמסחר ב- eBay אינו מצריך כמעט השקעה כלכלית אלא דווקא השקעה בזמן, תוך בניית אסטרטגיה חכמה. אם אתה בעל נגישות לאינטרנט, ברשותך אנגלית בסיסית וכמובן, בדמך זורם חוש עסקי, תוכל להתחיל לסחור ב-eBay. בעלי עסקים יכולים לקבל ב- eBay את החשיפה הגדולה ביותר ברשת האינטרנט ולהפיץ ולמכור דרך האתר סחורה למיליוני גולשים הפוקדים מידי יום את זירת המסחר הגדולה בעולם – eBay.
יחד עם זאת חשוב להדגיש – אין מדובר בדרך קלה ופשוטה להתעשרות ולא כל סוחר יהפוך למיליונר תוך זמן קצר. הדרך אל eBay רצופה מכשולים, במיוחד עבור הסוחר הישראלי.בשל מורכבות האתר והמידע האין סופי שנמצא בו, הכללים וחוקי משחק הרבים, מגוון דרכי המכירה והאסטרטגיות וריבוי הזירות שניתן לבצע בהן מכירות על המשתמש הישראלי ללמוד בחוכמה את חוקים וכללי המשחק במטרה לעקוף את המכשלות (או את מחלות הילדות שיש לכל חשבון מוכר מתחיל) ולהיזהר שלא ליפול קורבן לתרגילי הונאה אשר קיימים בשפע. אם תלמד את הנושא בצורה מסודרת, תוכל לקצר את הדרך ולחסוך זמן רב וכסף על ניסוי וטעייה.

טעויות נפוצות של מוכרים וכיצד להימנע מהן

כותרת המוצר – רבים לא מודעים לחשיבות העניין אך למעשה, המילים שנכתבות בכותרת המוצר (Title) הינן חשובות ביותר. זאת משום שכל מילה עשויה לגעת בקשת של חיפושים, בדיוק כמו במנועי חיפוש סטנדרטיים, אשר בו מילות החיפוש Key Words מביאות את התוצאות. שילוב של טכניקה ויצירתיות בכתיבה נכונה של הכותרת תביא ליותר צפיות מכיוונים שונים בפריט שלנו.

תמונה גרועה – כידוע, תמונה טובה אחת שווה אלף מילים. תמונה גרועה ללא כל ספק מעידה על סוג המוכר. התמונה עשויה להבריח קונים וליצור אפקט הפוך. יש לשים לב לכללים הבסיסיים של צילום פריט ואולי להיעזר בתוכנה גראפית על מנת לשפר את המראה ולהבליט את האובייקט. אחרי הכול הגולשים רואים קודם כל את התמונה ורק אחר כך ניגשים לקרוא את הטקסט.

רישום המוצר בקטגוריה – בכל פעם שתרצו להעלות מוצר יהיה עליכם לרשום אותו בתת-קטגוריה, רישום המוצר בקטגוריה הרלוונטית והנכונה למוצר שלכם תגביר את החשיפה לקונים הפוטנציאלים.

כתיבת תאור המוצר – כתיבה נכונה של תאור המוצר בעמוד המכירה שלכם, ללא שגיאות כתיב, בשפה פשוטה וקולחת ולא מאיימת עשויה להנעים את ביקורו של הלקוח ולצייר אתכם בתור מוכרים רציניים. הטקסט חייב להיות משכנע וברור, לשדר אמינות ואובייקטיביות. רצוי לזכור שאתם מתחרים במוכרים מיומנים ועליכם להיות ברמה גבוהה של כתיבת תאור המוצר.

יותר מידיי טקסט – מוכרים מסוימים חושבים שאם הם יכתבו הרבה ויספרו את סיפור חייהם ואולי קצת סיפורי סבתא הם יגרמו לקונים לקנות ביתר קלות, זוהי טעות קלאסית של מוכרים. למעשה ההיפך הוא הנכון – עם מעט משפטים שיווקיים, משפטי תועלת, הסבר קצר, מדויק וממוקד תוכלו להגביר את סיכויי המכירה.

שימוש באלמנטים ילדותיים – ניתן לראות לא מעט עמודי מכירה בהן ישנן אנימציות או אייקונים ילדותיים. הקונה הממוצע לא אוהב את השימוש באלמנטים כאלו והן עלולות ליצור אפקט שלילי ולגרום ללקוח שלא להתייחס אליכם ברצינות. רצוי לבחור בדף נקי, בהיר וכמה שפחות "קופצנים" למיניהם.

מחיר גבוה או נמוך – לכל מוצר יש את הדינאמיקה משלו ואת המחיר הריאלי בו הוא נמכר בסופו של דבר. בחירת מחיר פתיחה גבוה מידיי או בחירת מחיר ב"קנה עכשיו" נמוך מידיי, יגרום לקונים לפקפק במכירה ויעלה חשדות. התאימו עצמכם לאופי המכירה והתמחור של המוצר בקטגוריה בה אתם מוכרים.

מענה לשאלות בזמן סביר – לא תמיד המוכרים מגיבים מספיק מהר לשאלות הקונים. לשאלות הקונים הפוטנציאליים יש להתייחס בכל הרצינות ולתת תשובה עניינית בזמן הקצר ביותר. כך תתנו ביטחון לקונה כמוכרים מיומנים.