המאמר מוגש בחסות מט"י נתניה

הקמה וניהול עסקי מזון ומשקאות

כרמל ברודר, יועצת עסקית מט"י נתניה, מתמחה בתחום ניהול עסקי מזון ומשקאות

פתאום קם אדם בבוקר ומחליט להקים מסעדה / בית קפה/ פאב ומתחיל לרוץ ? האומנם?
הנטייה לחשוב כי הקמת מסעדה או בית קפה היא דבר של מה בכך כי הרי כולם צריכים לאכול ובית הקפה ליד הבית תמיד מפוצץ ומצליח, אז מה כבר יכול להיות כל כך קשה ?
מוכר נכון ?

שוק המסעדות בישראל ובעולם נמצא בצמיחה מתמדת. יותר מאיתנו בכל יום צורכים מסעדות על כל הסוגים והגוונים, וחלום המסעדה-בית הקפה-בר הקטן\ה שלי, משותף ליותר ויותר אנשים שרואים בתחום דרך לביטוי עצמי שלם יותר, ניהול חיים עצמאי יותר ואפשרות לפרנסה.
יש לנו דעות שונות על העסקים הללו, פעמים רבות אנו נמצאים במסעדה או בבית קפה בשעת שיא, רואים את המחירים, מכפילים בכמות האנשים שאנו רואים ובחשבון מהיר מגיעים לסכומים לא מבוטלים, החשבון הזה הוא נכון בהחלט, אבל חלקי!
הוא חלקי משום שאנו רואים את המקום ברגע השיא, ומישום שאיננו רואים את מכלול ההוצאות.

קצת נתונים על השוק:
שוק ההסעדה בישראל (מוסדית וארוח) מגלגל בכ- 10000 עסקים סכום של 6 מילארד ש"ח בשנה.
בארה"ב ב 800,000 מסעדות ומתקני ארוח מגלגלים כ- 450 מילארד דולר.
ע"פ נתוני ה- NRA (איגוד המסעדות האמריקאי) השוק נמצא בצמיחה מתמדת של בין
4 – 5% בשנה, נתון מדהים בהתחשב במצב הכלכלי בשנים האחרונות. הנתון ע"פ מקורות רבים דומה גם בישראל, למרות ה"מצב" ממשיכים בתי קפה, ברים ומסעדות להיפתח בקצב מסחרר.

הנתון העצוב הוא שכ -80% מהמסעדות לא שורדות את השנה השנייה.

ובכל זאת 70% מהמסעדות מארה"ב הן מסעדות בבעלות פרטית המעסיקות עד 25 עובדים.

ועוד נתון חשוב, התחום הוא סופר יצירתי, ביתי הקפה והמסעדות מהווים היום עוגנים משמעותיים כמעט בכל עסק גדול, חנויות קונספט, מוזיאונים, גלריות, חנויות ספרם, מוסדות שונים ועוד ועוד.
העירבוב הזה שהופך את המסעדות לעסקים המעניקים ערכי תוכן מוספים בעסקים אחרים, הסיפור המופלא של קפה כאילו הישראלי סיפורים על מסעדות "משונות" בעולם כמו מסעדה בה האורחים אוכלים בחושך בגרמניה, הסיפור המופלא של יזמי סטארבאקס ועוד סיפורים פיקנטיים רבים מספרים לנו על כמה עוד נותר לעשות בשוק הזה.
1. כל המסעדות נסגרות כי נגמר הכסף, השאלה היא איך זה קורה.
2. 8 מ 10 מסעדות לא שורדות את השנתיים הראשונות.
3. למסעדה יש הילה רומנטית, ההילה היא נכונה ורצויה כלפי חוץ, אך כלפי פנים, יש לראות את המסעדה כבית עסק אשר עושה כסף בראייה עסקית טהורה בלבד.
4. רוב השוק עובד על אחוזי רווח נמוכים מתחת ל 20- 15 אחוז (המומלץ) ככל שאחוז הרווח קטן כך סיכון העסק עולה.

אז לפני שאתם רצים להשקיע בשיפוץ או שנמאס לכם ואתם רוצים לסגור את המסעדה, כדאי לכם לפנות אל בית ספר לעסקים של מט"י נתניה (ע"ר) לקבל תשובות – הצטרפו לקורס ניהול עסקי מזון ומשקאות.

במסגרת הקורס תקבלו מבט אל הנושאים החשובים ביותר בעסקי מזון, הנושאים שהופכים את עסקי המזון לעסקים מעניינים, אך גם גורמים לעסקי המזון להיות בעלי סיכון עסקי גבוה מהממוצע. רזי הניהול של עסקי המזון המבוססים על צורכי הלקוחות (וזה לא רק אוכל טוב), על שליטה בעלויות העסק, איך לעבור את תהליך רישוי עסקים ולהשאר בחיים, נושאים בניהול כוח אדם ומה עם השירות ?

הקורס יקנה לכם את הכלים הראשוניים לבדיקה של עסק החלומות ומציע הדרכה בשאלות תפעוליות, כלכליות, שיווקיות וניהוליות כגון: הכנת תוכנית שיווקית, תוכניות פעולה והגדלת המכירות. בנוסף, מקבלים כלים ליישום ע"י ערכת הדרכה, ספר כללים לדוגמא וטפסי בקרה וניהול.

הקורס מועבר ע"י כרמל ברודר, יועצת מומחית בתחום ניהול עסקי מזון ומשקאות.

אז לפני שאתם קופצים למים או מחליטים לסגור תתקשרו ותרשמו למחזור הקרוב של הקורס.
לפרטים ולהרשמה ניתן לצור קשר בבית ספר לעסקים של מט"י נתניה בטלפון 09-8855661