למתג את המיצוב ולמצב את המיתוג – מה בין מיתוג, עיצוב ותקשורת שיווקית

שתפו את התוכן על החברים שלכם:
Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
מתוך עצמאי בשטח: מוני מרדכי http://www.monipr.com

מיתוגמיתוג הוא תהליך של תרגום החזון של המשרד לשפה ויזואלית. תהליך מיתוג יכול להתמצות בהזמנות לוגו ממעצב גרפי, אבל גם לשמש הזדמנות מצוינת להתחיל נכון. מיתוג כולל ניתוח מאפייני העסק, לרבות חוזקות וחולשות, באמצעות תרגומם לאמצעים ויזואליים כמו למשל שימוש במטאפורות (אם היית חיה, איזו חיה היית). מיתוג המשרד יעזור לך להגדיר את עצמך וללקוחותיך להתייחס אליך באמצעים לא מודעים.
הגדרת המאפיינים היא שלב ראשון בתהליך קביעת אסטרטגיה למשרד, כאשר מיתוג המשרד יעזור לבידולו ויזקק את הערכים היחודיים שלו. הגדרת כללי העיצוב והלוק לגבי כל אלמנט תדמיתי, שיווקי או ייצוגי של המשרד ייצרו אחידות ויזואלית לכל האלמנטים, באופן שיהיו מזוהים תמיד עם החברה, וישוו לכל צורות התקשורת המודפסת של המשרד עם לקוחותיו וכלל הציבור מראה אחיד ומקצועי.מיצובמשרדים צעירים כותיקים מתלבטים בשאלה כיצד למצב את עצמם. משרד עו"ד יכול למשל להגדיר את עצמו כמשרד בוטיק או כתחנה סופית (ONE STOP SHOP). במידה מסויימת שאלה זו שקולה לסוגית הביצה או התרנגולת, שכן הדבר תלוי מהיכן התחלת. לעיתים משרדים נבנים על בסיס לקוח אסטרטגי שמספק די עבודה לייצב את המשרד ולעיתים איתרע מזלם וקהל הלקוחות שלהם הוא אקראי ומגוון.
אם התמזל מזלך ויש לך בסיס מוצק של לקוחות, אתה יכול להרשות לעצמך לשמש סופרמרקט שמציג מגוון שירותים ומגוון תחומים ולמצוא לעצמך בידול מתחום משני שאותו תוכל לטפח.לדוגמא, אדריכל שמספק גם שירותי מיתוג, יועץ ארגוני שמתפתח גם לתחום של אימון אישי, רו"ח שנותן גם שירותים פיננסים למשפחה. גם בתחום השירות – ניתן להרחיב את סל השירותים ולהוסיף, למשל שירות של שידוך בין לקוחות וכדומה.
אם, למשל, אין לך התמחות מסוימת ובנוסף אתה ממוקם מחוץ למרכז עסקים, תוכל לנסות להגדיר את עצמך כ"עו"ד משפחתי" (כמי שמטפל בעניינים הקשורים למשפחה ודורשים עו"ד שמסוגל לתת מענה לשלל נושאים שמעסיקים משק בית כמו ירושות, צוואות, חוזים וכו' והוא בעל גישה אישית, מעין נאמן של המשפחה). אפשרות אחרת היא למצוא קהל יעד מוגדר שאליו אתה מעוניין לכוון כגון מתווכים, מסעדנים, או כל קבוצה מקצועית אחרת שלשירותיך יכול להיות עבורה ערך מוסף. אפשרות נוספת היא, כמובן, להתבדל מבחינה מקצועית ע"י רכישת מיומנויות אקדמיות או פרקטיות יחודיות.
לגבי משרדים מבוססים יותר, שאלת המיצוב נוגעת ברבדים אחרים: הדגש במקרה הזה לא חייב להיות דווקא על משיכת לקוחות חדשים אלא שימור הנאמנות מצד לקוחות קיימים ועידודם לצרוך שירותים נוספים שביכולתך לספק, חיזוק המוניטין של החברה כדי למשוך אליה כוח אדם איכותי וכו'… לדוגמא, יש חברות שישימו דגש על הלוק התל אביבי שלהם שמעניק ללקוח תחושה שמהמשרד נמצא במרכז העניינים. יתרונות נוספים שיש למיצוב נכון הוא נקודת פתיחה טובה בהצעות מכרזים ובהתמודדות מול מתחרים.

תקשורת שיווקית

אחת מהדרכים ליצירת מיצוב היא יחסי ציבור. יועץ תקשורת טוב יידע להיות מעורב ברמת התכנים ולא לשמש רק צינור להעברת מידע. יועץ תקשורת ידע לכתוב מאמרים, להיות שותף לניסוח הודעה וליזום רעיונות לכתבות. יועץ תקשורת טוב חי את התקשורת ברמה היומיומית ושולט על מימדים שונים בשיח התקשורתי. יועץ תקשורת ידע להכיל את האינטרס שלך ושל לקוחותיך ובמקרה הצורך גם לשרת אותם ברגעי משבר וביום יום.

5/5
סגירת תפריט