בניית תכנית עבודה לעסק

שתפו את התוכן על החברים שלכם:
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

לקראת השנה החדשה, הגיע המועד לעצמאיים ולמנהלים לעשות "חשבון נפש" על ביצועי החברה במהלך השנה החולפת ולהתחיל לחשוב אסטרטגית על המשימות לשנה הבאה.
המפתח להצלחת כל עסק הוא תכנון ושליטה, כל עסק (ולבטח עסק קטן), חייב להכיר בחוזקות ובחולשות העסקיות שלו וליישם תוכנית אסטרטגית לעתיד, על בסיס ניתוח והסקת מסקנות מהשנה החולפת וההזדמנויות העסקיות העומדות בפתח.
התנהלות בצורת "כיבוי שריפות", היא התנהלות מסוכנת כיוון שהשליטה היא לא בידך.
תוכנית עבודה היא לא תוכנית עסקית, כיוון שמטרתה לטפל באופן מערכתי וממוקד בבעיות המרכזיות של העסק ובסימפטומים של הבעיות הללו.
אלו קווי היסוד לבניית תוכנית עבודה אסטרטגית שימושית לעסק:שלב ראשון: אבחון המצב הקיים
רגע לפני שמתחילים לתכנן את העתיד, זה הזמן להביט אחורה ולבחון מה הצליח, באילו יעדים עמדת, מה הזנחת, היכן היו הכישלונות הגדולים ומה נקודות האור לשנה הבאה.
בצע שתי פעולות אבחון במקביל- אחת פנים ארגונית והשנייה מול הלקוחות.אבחון פנים ארגוני-
* שיווק: האם תוכנית השיווק שלך הצליחה? האם קיבלת תמורה בעד הכסף (כלומר- לקוחות), מה הצליח יותר ומה פחות? האם עמדת ביעדי המכירות שהצבת לעצמך?
* הוצאות: האם אתה מבצע בקרה שוטפת אחר הוצאות העסק? מהן ההוצאות העיקריות של החברה, האם ניתן להעביר חלק    מההוצאות למתכונת משתנה (כלומר בהתאם להיקף המכירות) ?
פיננסים: האם אתה שולט בתזרים המוזמנים של העסק? מה התנאים שלך מול הבנק ומול חברת כרטיסי האשראי? איפה ניתן לחסוך בעלויות המימון? כיצד אתה מתנהל מול ספקים ותנאי אשראי ללקוחות?
אבחון חוץ ארגוני-* הלקוחות –  בדוק האם הם מרוצים? מה הם אוהבים בשירות או במוצר? אך בעיקר- מה כדאי לדעתם לשפר בעסק? אילו מוצרים או שירותים נוספים הם היו רוצים לקבל ממך? מי הדמויות בחברה שהם הכי נהנו לקבל מהם שירות? איך אתר האינטרנט שלך? ושירות הלקוחות? ואנשי המכירות?* המתחרים – בדוק מה המתחרים שלך מציעים? אילו מוצרים ושירותים הצליחו להם השנה? האם הם השיקו מוצר חדש לאחרונה? מה רמת המחירים שלהם לעומתך? האם נכנסו מתחרים חדשים לאחרונה?אחרי שקיבלת תמונה על רמת המקצועיות של העסק, וסימנת נקודות לשיפור ונקודות לשימור- הגיע הזמן לתכנן קדימה:שלב שני: בניית תוכנית עבודה לשנה הבאה
* שאל את עצמך- איפה אתה רוצה שהעסק שלך יהיה בשנה הבאה?
* מה אתה צריך להשיג בשנה הבאה כדי להתחיל ולהגשים את חזון ויעדי העסק?
* סמן את הבעיות המרכזיות שעלו מהאבחון ואת היעדים המרכזיים שהצבת לעצמך- ותבצע תעדוף לפתרונן – מהחשובה והדחופה ביותר לשולית.
*פרק את התוכנית למשימות קטנות עם גורם אחראי לביצוע,זמן ביצוע ומועד לביצוע.
*בחר אילו משימות אתה מוציא "החוצה" – קבלני משנה,ספקים עובדים ואילו אתה מבצע בעצמך.
*שיתופי פעולה עסקיים שיכולים לסייע בביצוע התוכנית (לדוגמא, כניסה לפלח שוק חדש).
*התוכנית תישען על מידת איכותו של האבחון שלכם ורמת המוכנות שלכם לנהל שינוי אמיתי בביצועי העסק.
*איך ניתן להגיע בצורה האפקטיבית, הזולה והמדויקת ביותר לקהל הרלוונטי שלך?
*אילו שירותים/מוצרים תרצה להוסיף/לשנות/להוריד השנה? מה תמהיל השירותים שהעסק יציע ומה מחירם? מה תנאי התשלום שלך?
*מהי הנוכחות הדיגיטלית שאתה צריך?
*מה יעד ההכנסות שלך?
*האם נדרשת היערכות פיננסית לשינויים (הלוואה,חיסכון וכד')?

זכרו, הצלחת התכנית תלויה בתכנון מדויק וריאלי בהתאם ליכולות האישיות והעסקיות שלכם. התכנית הינה אינדיווידואלית ומשתנה בין עסק לעסק!

5/5
סגירת תפריט