אתר נכון – מוכר המון כל מה שדרוש כדי לבנות אתר אינטרנט משלך

שתפו את התוכן על החברים שלכם:
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

מתוך עצמאי בשטח קרן הומל-אלון – שחף פתרונות

אתר אינטרנט עסקי יאפשר לך ליצור נוכחות מקוונת באינטרנט, ליידע לקוחות על עסקיך, ואולי גם ליצור הכנסות חדשות בעזרת חנות מקוונת.ומה לגבי בניית האתר? מה נדרש כדי להקים ולנהל אתר אפקטיבי, אתר שייתן ללקוח הרגשה טובה על כך שהוא עושה אתך עסקאות?
אין קושי טכני מיוחד ליצור אתר אינטרנט פשוט – אלפי אתרים חדשים צצים ברשת מדי יום. ובמקרים רבים, המילה 'צצים' מיטיבה לתאר את המראה ואת אופן הפעולה שלהם.
לפניך שישה שלבים ליצירת אתר אינטרנט שיותיר רושם חיובי בלקוחות ובלקוחות פוטנציאליים.העובדה כי עסק שאינו מחזיק אתר אינטרנט מאבד כלי שיווקי חשוב מאוד, הבינו כבר רוב בעלי העסקים בישראל. כמעט כל יזם עסקי או פעילות צרכנית מתחילה באחד ממנועי החיפוש ומשם לאתרי החברות. בשנים האחרונות נוצר ביקוש גבוה להקמת אתרים מצד בעלי עסקים, וכתוצאה מכך גדל ההיצע של חברות ופתרונות להקמת אתרים.יש חברות המנסות לבנות את האתר באופן עצמאי בעזרת כלים שפותחו לשם כך, וחברות אחרות מעדיפות להשקיע, ולבנות אתר בעזרת חברה מומחית לבניית אתרים. עלות הקמתו של אתר עסקי מקצועי כרוכה בהשקעה כספית, והתמודדות עם ענייני עיצוב, רכישת טכנולוגיה, והתאמה אישית של מפרט האתר לצורכי החברה. אין זה משנה באיזו מהאפשרויות בחרה החברה, חובה לשמור על מספר עקרונות בסיסיים חשובים בתהליך בניית האתר, שלא כן התוצאה הסופית עשויה להפוך מהצלחה מסחררת לכישלון חרוץ.
הבעיה הנפוצה היא, כי בעלי עסקים רבים, מתייחסים אל האתר ככרטיס ביקור של העסק ותו לא. אמנם בדומה לכרטיס ביקור גם באתר עסקי חייבים להופיע בצורה בולטת תאור החברה ופרטי ההתקשרות עמה, אך בשונה מכרטיס הביקור לאתר שלושה תפקידים נוספים:
תדמית ראשונית – מיד עם הכניסה לאתר, העיצוב, הצבעים והתמונות יוצרים רושם ראשוני על החברה.
לספק ערך מיידי ומידע עסקי רב לגולש – למשל: קטלוג מוצרים או שירותים, מאמרים מקצועיים, הוראות הפעלה, רקע כללי, המנהלים ועוד…
והתפקיד השלישי לאסוף אינפורמציה מהגולשים – תוך ניצול דו הכיווניות שמאפשרת הרשת, החל מאיסוף הזמנות למוצרים ושירותים, פניות לשירות, רישום לדיוור אלקטרוני ועוד …
באתר טוב חייבים להתקיים מספר עקרונות מנחים, שיתאימו את האתר לסביבה הדינאמית הקיימת באינטרנט:
עיצוב האתר חשוב אך הוא אינו הכול.

בראש ובראשונה יש להיות מודעים לכך שהעיצוב אינו העיקר, הוא אמצעי בלבד ואינו מטרת האתר. טעות נפוצה של עסקים היא, להקים אתר ולהשקיע 100% מתשומת הלב בעיצוב. יתכן ואכן יתקבל אתר נעים לעין, המציג אפקטים מרהיבים, אך לא תמיד עיצוב מרהיב פירושו גם מבנה נגיש ומסודר, והגולש עשוי ללכת לאיבוד ולאבד עניין. גולש שלא ימצא את מבוקשו במהירות, יאבד את סבלנותו, ויעבור לאתר הבא (מחקרים הראו כי הצלחה של אתר אצל הגולש נקבעת בשתי השניות הראשונות).
אי התאמה למנועי חיפוש, היא בעיה נוספת העשויה לצוץ באתרים המבוססים על טכנולוגית פלאש, או באתרים המציגים מעט טקסט והרבה גרפיקה. כיום, כשרוב התנועה לאתרים מגיעה ממנועי החיפוש, רצוי להשקיע מחשבה רבה בכיוון זה, ולשלב כבר בעמוד הבית יותר טקסט ופחות גרפיקה. אתרים דלי טקסט נמצאים בתחתית התוצאות במנועי החיפוש, אם בכלל.

הגולשים אוהבים אתרים במבנים מסודרים ומוכרים.
למבנה האתר בכלל ועמוד הבית בפרט חשיבות גדולה. עמוד בית אידיאלי ישלב גרפיקה המזוהה עם המותג והארגון וכן טקסט המציג בקצרה את הארגון (שוב, בשביל מנועי החיפוש). בעמוד הבית חשוב להציג גם סלוגן ברור שמסביר לאן הגולש הגיע. אין להניח שהגולש יודע לאן הגיע.
בנוסף, חשוב כי כל המידע באתר יהיה נגיש מתפריטי הניווט בעמוד הראשי (תפריט עליון וצדדי). התפריטים חייבים להיות ברורים, ומחולקים לנושאים ותתי נושאים. חשוב גם להציג מפת אתר, הפורסת את כל עץ האתר לעיני הגולש, וכן חלון חיפוש לשליפת מידע רוחבי בכל עניין.

אין גרוע מאתר עסקי שאינו מעודכן.
נקודה חשובה נוספת קשורה לתפעול השוטף של האתר, וצריכה להילקח בחשבון כבר בשלב התכנון. אתר חייב להתעדכן. אתר מעודכן יופיע גבוה יותר במנועי החיפוש ויביא יותר גולשים. לעומת זאת, אתר שאינו מעודכן או אף מכיל מידע מיושן ומטעה, יקבל יחס מזלזל מצד הגולשים, ותדמיתה של החברה תיפגע.
יש להקפיד על הסרה של מוצרים ישנים, חדשות לא עדכניות ופרסומים שונים. יש לוודא שהדבר נעשה על ידי אנשים מקצועיים ותואם את הרמה הויזואלית של האתר.

האתר אינו רק כלי לגיוס לקוחות חדשים, אלא גם כלי שירות.
עקרון שאסור להחמיץ נובע מכך שאתר מהווה ערוץ תקשורתי מצוין עם הלקוחות הקיימים ולקוחות פוטנציאליים. אתר מקצועי של ארגון, חייב לאפשר פניה מהירה אל החברה בעזרת טופס מסודר, המפרט את סיבת הפניה של הלקוח.
הפנייה חייבת להגיע בדואר אלקטרוני לעובד בארגון שיהיה אחראי על טיפול בה. לעיתים פניות דרך אתרים של ארגונים וחברות מגיעות למבוי סתום ונשארות ללא מענה. כדי למנוע תופעה זו כדאי להפעיל במקביל לדואר האלקטרוני גם ארכיון פניות מסודר, שירכז את כל הפניות המגיעות מהאתר.
אתר יכול להיות פלטפורמה מעולה לקבלת הזמנות מלקוחות, דרך תקשור למתן תמיכה ללקוחות וקבלת משוב על הפעילות. כל זאת ניתן להשיג באמצעים שאינם דורשים השקעה גבוהה אך מתבטאים בשביעות רצון של לקוחות.
דרך נפוצה נוספת לנצל את האינטראקטיביות, היא להפעיל דיוור ישיר, המכיל מידע על מבצעים או חומר מקצועי. לשם כך חייבת להיות באתר מערכת לאיסוף כתובות ופרטים אישיים (הרשמה מסודרת), וכן חשוב להדגיש באתר מדוע כדאי להירשם לדיוור (הנחות, מידע נוסף, מבצעים, מתנות וכו') וכי לא יעשה שימוש בכתובת לשום מטרה אחרת מלבד זו שצוינה.

אין לחסום את דרכו של הגולש עם פתיח פלאש או עמוד מקדים אחר.
נקודה אחרונה – חשובה במידה והארגון פועל מול מספר קהלים הדוברים מספר שפות. יש להפעיל אתרים שונים בכתובות דומיין שונות עבור כל שפה, או לחלופין לקבוע שפה מובילה לאתר ומשם לאפשר גישה לשפות הנוספות.
בשום מקרה אין לשים עמוד מקדים לאתר המפנה לכל שפה. עמוד שכזה מהווה חסם כניסה לאתר, גורם לאיבוד של גולשים וגם מקשה על מנועי החיפוש לקטלג את האתר.

לסיכום, קל מאוד טכנית להקים כיום אתר, אך עברו הזמנים בהם אתר היה עמוד אחד בו פרטי החברה. הגולשים מצפים להרבה יותר מאתר החברה, ברמת הידידות למשתמש, ברמת התכנים והמידע, ברמת השירות הניתן וברמת העיצוב. הגולשים מבצעים לרוב השלכה בין רמת האתר לבין רמת החברה. גולש המגיע לאתר הבנוי בצורה נכונה ומרשימה של חברה קטנה, יתייחס אליה כחברה גדולה ורצינית. לעומת זאת גולשים שיפקדו אתר של חברה גדולה ויתקלו באתר מיושן, לא נוח לשימוש ולא מעודכן, יתאכזבו ויעברו לראות מה יש למתחרים להציע.

5/5
סגירת תפריט