אנשים קשים באמצע הדרך

שתפו את התוכן על החברים שלכם:
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

מתוך עצמאי בשטח נכתב ע"י אורי אירם

בנקודה מסוימת בקריירה שלנו, כולנו צריכים להתמודד עם גברים או נשים שהמבנה התורשתי שלהם דומה יותר לדגי פירינאה מאשר לבן אנוש. אנשים כאלה מנסים לאכול אותך לארוחת ערב ויצליחו למתוח כל עצב רגשי בגופך. אתה מרגיש רצון עז להחזיר להם באותו מטבע, אבל ירייה ישירה בתוקף רק תחמיר את המצב ותהרוס את היחסים. אז מה לעשות?
כאשר אתה מתמודד עם אנשים קשים, השתמש בטקטיקות שישאירו אותם במסגרת מבלי שהם ייפגעו. "אנו מייעצים לאנשים להשתמש בטקטיקות מסוימות הגורמות לצד השני לדעת שיש גבול ומתי הם עוברים את הגבול הזה," אומר טד היגנס, מומחה אמריקאי למשא ומתן. "התכונה הטובה של טקטיקות אלו היא שהן אינן מכעיסות אלא מחזירות את היחסים למסלול כאשר אחד הצדדים הוא חמום מוח."

הטקטיקה הראשונה היא אסרטיביות.

היא שימושית כאשר הצד השני מציע שוב ושוב הצעה בלתי מעשית ואתה אינך מצליח להמשיך הלאה למרות כל סירוביך האדיבים. "אם אתה חושב שכניעה תפתור את הבעיה, אתה טועה," אומר היגנס. "זה כמו ניסיון לכבות אש עם נפט. הלהבות רק מתחזקות. אבל תוכל להפסיק דיונים נוספים על הנושא עם הצהרה קצרה ואסרטיבית."
הצהרות אסרטיביות קלאסיות כוללות: "אני מצטער, אנחנו פשוט לא יכולים לקבל את זה, אז בוא נראה מה עוד יש על סדר היום." ; "אנחנו לא עושים עסקים כך." ; "הצעתך אינה אפשרות עבורנו." בהירות ותמציתיות ללא טינה יעבירו את המסר שהגיע הזמן לעבור לנושא אחר.

הטקטיקה הבאה היא הקשבה בדממה.

זה יכול להשתלם כאשר מישהו מתפרץ עליך ומנסה להוציא ממך את התגובה הותיקה של "הילחם או ברח". מאחר ומנוסה בצרחות מחדר הישיבות אינה התנהגות מקובלת, תוכל להגן על עצמך או להיכנע לתביעותיו הקולניות של האדם השני. "אבל לפני שתעשה משהו, עליך להמתין ולהקשיב כמה שיותר," מציע היגנס. לדממה יש יתרון במצב כזה. "ראשית כל, שחרור הכעס הוא בריא מאד ומהווה תהליך קתארטי עבור האדם השני. שנית, ועוד יותר חשוב, במהלך ההתפרצות, האדם השני עשוי לחשוף מידע בעל ערך רב עבורך."
להלן דוגמה: אתה בעל מפעל המנסה להגיע לעסקה לייצור מוצר עבור חברה מסוימת. יש כמה נקודות מחלוקת, ואחת מהן היא שכרך. הלקוח הזכיר את העובדה הזאת, אבל אתה לא חשבת שמדובר בנושא רגיש במיוחד ולא היית מוכן להוריד במחיר. לפתע, הלקוח מתפרץ עליך ומגלה תוך כדי התפרצות שהבוס שלו הידק את החגורה על תקציבו בשנה האחרונה. לאחר ששמעת את המידע החשוב הזה, אתה יכול לשוחח עמו על ארגון מחדש של הצעתך באופן שירכך את הבוס וגם יביא את הכסף הדרוש לך. במקום להיכנע או לדחות את האופציה על הסף, פתחת את הדלת לחשיבה נוספת.

הטקטיקה האחרונה היא כנות.

זוהי פשוט הצהרת רגשות. למרות שכדאי לשלוט ברגשות כאשר מנסים להגיע להחלטה ברורה, אין זה אומר שצריך תמיד להסתירם. לעתים, כאשר המצב נעשה קשה, לא מזיק לומר: "אני מרגיש מתוסכל. אני מנסה להבין את מצבך אבל אתה אינך מנסה להבין את מצבי". אם האדם השני אומר "זה לא מעניין אותי", מותר לך לירות בו.

5/5
סגירת תפריט