אם אתה לא שם – אתה לא קיים קידום אתרים במנועי חיפוש

שתפו את התוכן על החברים שלכם:
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

שיווק ממוקד במנועי חיפוש השיווק באמצעות מנועי חיפוש תופס נתח גדל והולך ממאמצי השיווק של חברות באינטרנט והסיבה לכך ברורה: סקרים אחרונים מוכיחים כי הרוב המכריע של העסקאות המתבצעות ברשת האינטרנט מבוצעות על ידי גולשים שהגיעו ממנועי חיפוש!

באופן עקרוני ניתן לחלק את אפשרויות השיווק באינטרנט כיום לשני ערוצים מרכזיים: הראשון – מודעות פרסום (באנרים) המהווה, למעשה, מעין הסבה של דפוסי הפרסום המקובלים במדיה המסורתית לשימוש במדיה מקוונת בעוד השני – שיווק באמצעות מנועי חיפוש שהינו ייחודי לאינטרנט ועושה שימוש מלא בעוצמת הכלים הטכנולוגיים החדשים המאפשרים שיווק ממוקד ברמה שטרם הושגה בעבר.

מודעות פרסום (באנרים) לעומת קידום במנועי חיפוש

ההבדל העיקרי בין הניסיון "לצוד" לקוחות באמצעות פרסום מודעות באתרים לבין נוכחות חכמה במנועי החיפוש נעוץ באופן המפגש של הלקוח הפוטנציאלי עם המסר הפרסומי של המפרסם.

בעוד הבאנר של המפרסם נוכח באופן פסיבי באתר או אתרים מסוימים (לעיתים קרובות אתרים שהגולשים בהם אינם נמנים כלל עם קהל היעד הרלוונטי) ממתין למפגש אגבי עם גולש המתעניין בשירות או במוצר הספציפי, תוצאת חיפוש במנוע חיפוש מתקבלת רק לאחר שהגולש ביצע חיפוש מסוים! עובדה המוכיחה מעל לכל ספק את רמת העניין שלו במוצר או השירות הנ"ל.

ROI – החזר על השקעה – מדידת ההחזר על ההשקעה (ROI – return on investment) הינה פשוטה ביותר ברמת העיקרון ומתבססת על השוואה אחת בלבד – יחס ההחזר מן הפעילות השיווקית בעבור כל דולר שהושקע.

מניתוח מקיף של תקציבי פרסום מתחומים שונים מתגלה במלואו ההבדל הגדול בהחזר על ההשקעה בין פרסום באנרים לבין השיווק הממוקד במנועי חיפוש. תוצאות אלו מאשרות למעשה את אחת העובדות הבסיסיות בשיווק: הסיכויים לבצע מכירה כאשר הלקוח מעוניין מראש בהצעת המפרסם גדולים פי כמה מאשר ניסיון לבצע מכירה ללקוח פוטנציאלי אקראי.

איך זה עובד?
כיום קיימים שלושה מסלולים המאפשרים מיקום חכם במנועי חיפוש:

מנועי חיפוש חופשיים:
במנועי חיפוש אלו ניתן למקם אתר בתוצאות החיפוש ללא צורך בתשלום למנועי החיפוש ובשל כך התחרות במנועים אלו גדולה ביותר. המפתח להשגת תוצאות במנועים אלו נעוץ בידע אודות הקריטריונים שלפיהם המנועים מדרגים אתרים בתוצאות החיפוש שלהם, וביצוע התאמה (אופטימיזציה) של האתר כך שיתאים בצורה הטובה ביותר לקריטריונים של מנועי החיפוש ולכן ידורג במיקום גבוה בתוצאות החיפוש.

PPI – Pay Per Inclusion – תשלום עבור מיקום בבסיס הנתונים של מנוע החיפוש: שיטה זו החלה מיושמת לאחרונה על ידי מנועי החיפוש החופשיים ובמסגרתה ניתן להשיג מספר יתרונות בעבור תשלום קטן יחסית: הכללה מהירה בתוצאות החיפוש (תהליך שללא תשלום עלול להמשך כשלושה חודשים) וכן כניסה לבסיס הנתונים של המנוע וביצוע עדכונים תכופים של דפי האתר המופיעים בו.

PPC – Pay Per Click – בבסיס שיטה זו עומד המכרז בעבור הפניית גולש ממילת חיפוש מסוימת. המפרסם מגדיר את המחיר שהוא מוכן לשלם בעבור הפניית גולש לאתר שלו ממילת חיפוש מסוימת ומחיר זה (ביחס למתחרים) מגדיר את המיקום שלו בתוצאות החיפוש באותה מילת חיפוש. שיטה זו מציעה אפשרויות רבות אולם גם כרוכה בסיכון לא מבוטל. כדי להפיק את המרב ממנועי חיפוש אלו יש להשתמש בכלים טכנולוגיים המאפשרים מעקב וניתוח מדויק לקביעת המחיר האופטימאלי (ROI) בעבור הפניית מבקרים ממילות החיפוש הרלוונטיות למוצר / שירות.

כפי שניתן לראות, עולם מנועי החיפוש מציע מגוון אפשרויות לביצוע פעילות שיווקית ממוקדת כאשר לכל אחת מהן יתרונות ייחודיים. עם זאת, כדי להפיק את המירב מן השיווק במנועי החיפוש מומלץ לקיים פעילות שיווקית המשלבת בין הסוגים השונים של המנועים.

5/5
סגירת תפריט