איזה פל"א של לקוח – שיווק מפה לאוזן

שתפו את התוכן על החברים שלכם:
Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

מתוך עצמאי בשטח מגזין מיקרוסופט לעסקים קטנים

לקוחות מרוצים הם צוות המכירות היעיל והמשפיע ביותר שבנמצא. הסיבה פשוטה למדי: לקוחות לא מקבלים כסף כדי להלל ולשבח. כאשר לקוח הופך למאמין נלהב במוצר או בשירות שאתה מוכר, פירוש הדבר שאתה באמת ראוי לכך.אלא שלקוח חוזר לא יכול לתפקד כצוות מכירות לבדו. הפטנט הוא להפוך את הקונה המסור למקדם מכירות שיפיץ את המידע ויהפוך גם חברים, בני משפחה ועמיתים ללקוחות. על ידי הפצה של שמועה משכנעת מפה-לאוזן, תוכל לטפח צוות מכירות על טהרת ההתנדבות, ולזכות בהפניות ללקוחות פוטנציאליים, בהגדלת המכירות ובניצול יעיל של ההוצאות על שיווק.

לפניך שלוש שיטות בסיסיות לשכנע לקוחות להעביר הלאה את הסיפור העסקי שאתה פורס בפניהם. ככל שתתמיד בפיתוח צוות המכירות ההתנדבותי שלך, תגלה עוד אפשרויות שיתאימו לעסקך.

צור תוכנית הפניות
נקודת המוצא הפשוטה ביותר היא לבקש מלקוחות שכבר נמנים עם ציבור המעריצים שלך להמליץ עליך לאחרים. ראשית, ידע אותם על תוכנית ההפניות שאתה יוצר באמצעות מכתב או גלויה שיסבירו להם עד כמה אתה מעריך את עסקייך עמם ועד כמה האיכות של השירות שתמשיך להגיש תלויה בהפניות שיגיעו מהם. סביר שתקבל תגובות טובות יותר אם תכלול בפנייתך גם תמריץ – נניח, הנחה על ההזמנה הבאה או מתנה על כל הפניה שתגיע אליך מהלקוח.

כדי להמשיך ולבסס צוות של מליצי יושר, שלח את מכתב תוכנית ההפניות שלך לכל לקוח חדש בתוך ימים ספורים ממועד הרכישה הראשונה שלו אצלך. תוכל לבקש ממנו עדות בכתב לגבי המוצרים שלך, ולכלול אותה בגלויות של דיוור ישיר, במכתבי דואר אלקטרוני או בעלונים שתפרסם באתר האינטרנט או בתוכניות שיווק באינטרנט. שלח את העדויות הללו ללקוחות מרשימות יעד, לצד חומרי מכירה ופרטים רלוונטיים.

העלה את הפרופיל שלך
בין אם אתה מוכר שירותים משוכללים ויקרים ובין אם 'שמונצעס' משוק הייצור ההמוני – באפשרותך ליצור פרסום חיובי שיבליט את החברה שלך, אם כי כדי לבסס זהות מוּכֶּרת דרוש מאמץ ממושך.

כשירות מקצועי, תוכל למצב את עצמך כבר-סמכא לעיתונאים העוסקים במדיה או בחדשות התעשייה. לשם כך תצטרך להשקיע בהכנת נאום או סקר חדשני, או לנקוט עמדה שתפנה אליך את תשומת הלב בכינוס, בוועידה או בתערוכה. תוכל גם להיעזר במומחה ליחסי ציבור כדי להגיע ליותר חשיפה. אנשי מקצוע שכאלה נוהגים לקבל שכר 'לפי פרוייקט' או לפי ביצועים, כך שלא תידרש לשלם תשלומים קבועים גדולים.

לחלופין, תוכל לפרסם בעצמך – למשל, על ידי הבלטת הרקע המשפחתי או מרשמים ביתיים. המטרה היא לטוות סיפור בעל מטען רגשי, או לייצר פיתיון מרתק שימשוך את תשומת לבה של התקשורת.

בחר את שותפיך בתבונה
על ידי יצירת בריתות עם עסקים שקהל היעד שלהן דומה לקהל הלקוחות שלך, תוכל ליצור רשת לקוחות שיעבירו מידע מפה לפה ויפנו אליך אנשים נוספים. לדוגמה, אם אתה עוסק ברפואת ילדים, מומלץ להשאיר כרטיסי ביקור של המרפאה שלך בחדר ההמתנה של מעון היום המקומי. ברוח דומה, המעון יוכל להציב כרזות או הודעות על לוח המודעות במרפאתך. הורה שנעזר בשירותי המעון עשוי להמליץ עליך להורה אחר.

או, נניח שבבעלותך עסק לפחחות רכב. תוכל ליצור שותפות עם שירות רחיצת מכוניות, שיוכל לצרף את הפלאיירים שלך לחשבוניות החודשיות שהוא שולח, ולהחזיק ערימה של פלאיירים על הדלפק, לנוחות הלקוחות. אתה, מצדך, תגיש לו שירות דומה. צירוף טוב נוסף הוא מעדניות עם משלוחים ושירותי הסעדה. בגדול – זה הרעיון.

5/5
סגירת תפריט